Tinder Dates

Tinder Dates

Spektaklis

Socialinis tyrimas.
Dviejų dalių komedija (N-16)

pagal Gabrielės Labanauskaitės pjesę
Režisieriai – Gabrielė Tuminaitė, Stas Žyrkov (Ukraina), Kirilas Glušajevas

Trukmė – 3 val. 20 min.
Premjera – 2022 m. lapkričio 18 d.

Artimiausios datos

Balandžio 18 d. (penktadienis) 18:30
Gegužės 21 d. (trečiadienis) 18:30

Komanda

Dramaturgės asistentė
Greta Štiormer
Scenografijos autorius
Marijus Jacovskis
Kostiumų dailininkas
Juozas Valenta
Šviesų dailininkas
Eugenijus Sabaliauskas
Choreografė
Gintarė Šmigelskytė
Muziką kūrė ir parinko
Gediminas Rimeika
Videomenininkas
Gvidas Bindokas
Vaizdo efektai
Tomas Stirna (https://www.youtube.com/LifeVirus)
Režisieriaus padėjėja
Vilija Žebrauskienė

Vaidina

GINEKOLOGĖ
Adelė Šuminskaitė
BOŽ
Božena Aleksandrovič / Gintarė Šmigelskytė
VIENINTELĖ
Inga Šepetkaitė
GARBO, NEPILNAMETĖ
Greta Bendžė
MR. VYRAS, PADAVĖJAS
Petras Šimonis
SAINT PAUL, STRIPTIZO ŠOKĖJAS, NARCIZAS
Povilas Adomaitis
TMS, PADAVĖJAS
Tomas Šečkus
JĖZUS KRISTUS, TAKSI VAIRUOTOJAS, VAIKINAS
Šarūnas Januškevičius
TINKLALAIDĖS VEDĖJA
Gintarė Latvėnaitė
TINKLALAIDĖS VEDĖJAS
Kirilas Glušajevas

Valstybinio Vilniaus mažojo teatro spektaklis „Tinder Dates“ pagal Gabrielės Labanauskaitės to paties pavadinimo pjesę – tai savotiškas socialinis tyrimas, kuriame dėmesys sutelkiamas į šiuolaikinių jaunų žmonių – vadinamosios millenium kartos – santykių problemas ir vingrybes, konkrečiai – į itin populiarią „Tinder“ pažinčių programėlę kaip reiškinį. Spektaklyje vaidina jaunosios kartos (24-30 m.) aktoriai, įkūnijantys savo amžiaus personažus. Pagrindinė spektaklio tema, žinoma, yra meilė: kaip ją rasti ir ką mes apskritai vadiname meile šiais laikais; kaip ir kada mylėti, kai visi esame tokie užimti, skubam, lekiam, daugybę laiko skiriame savirealizacijai, karjerai, darbui, o jausmus paliekame nuošalyje, atidėliojam? Keliami klausimai: kodėl susirasti artimą žmogų yra labiau išimtis nei taisyklė? Kodėl jauni žmonės, kurie iš tiesų siekia ir nori to paties, visgi nesusikalba? Kodėl susitikti, būti kartu dažnai sutrukdo baimė? Iš esmės spektaklyje atskleidžiama meilės ir didelės baimės sandūra, sako režisierė G. Tuminaitė. 

„Čia labai daug meilės siekio – juk norime ir vienadienio flirto, trokštame patikti, būti kompanijoje, kuri mums miela, – iš esmės visi norime hedonistinių dalykų“, – priduria režisierė.

„Mintį ir norą rašyti pjesę apie „Tinder“ pažinčių programėlę puoselėjau jau senokai, bet supratau, kad vien mano patirties yra maža, reikia į šį sumanymą įtraukti daugiau žmonių. Tad labai nudžiugau, kai rež. Gabrielė Tuminaitė pakvietė kartu kurti spektaklį. Smagu, kad pavyko realizuoti šį savo sumanymą ir įvyko įdomus laboratorinis procesas“, – sako dramaturgė G. Labanauskaitė.

Pjesė rašyta repeticijų metu ir vėliau, remiantis aktorių, pačios dramaturgės, taip pat žmonių, besinaudojančių „Tinder“ programėle, asmenine patirtimi bei įspūdžiais. Spektaklyje nėra vienos siužetinės linijos su kulminacija – dramaturgija čia kuriama iš atskirų epizodų, tačiau visuose juose kalbama apie žmonių vienas kito paieškas. Čia veikia 8 personažai ir tinklalaidės vedėjai. Taigi pjesę sudaro 8 jaunuolių pažinčių istorijos. Kalbama ne tik apie pažinties akimirką, bet ir pasimatymų pradžią, lūkesčių išsiaiškinamą; atskleidžiami pavojai, baimės, su kuriomis susiduria tie, kuri naudojasi „Tinder“ programėle.

„Mėgindama atskleisti temą, skaičiau daug knygų, straipsnių apie šią programėlę, taip pat išklausiau ir perskaičiau daugybę tikrų liudijimų, tarp jų – ir kūrybinės komandos narių. Prašiau, kad mano feisbuko draugai pasidalytų savo įžvalgomis, ir sulaukiau tikrai nemažai istorijų, susirašinėjimų pavyzdžių. Iš tiesų aš į „Tinder“ programėlę žiūriu tiesiog kaip į būdą susipažinti. Manau, kad skirtingais laikais ir būdai susipažinti buvo skirtingi. Ir tai nėra nei gerai, nei blogai, tiesiog vyksta natūrali kaita ir keičiasi santykio užmezgimo priemonės. O žmonių, kaip ir visur pasaulyje, esti labai įvairių: ir laimingų, ir nelaimingų, ir vienišų, ir nevienišų. Naudodamasis šia programėle kiekvienas randa, ko ieško: kažkas nori būti gelbėtojas, ir randa tą, kurį reikia gelbėti, kažkas galbūt dar nepasiruošęs santykiams, tačiau jų ieško... Man buvo svarbu, kad žmonės susipažintų ne tik su šios programėlės veikimo principu, bet ir sužinotų tam tikras taisykles, kaip ja naudotis. Tam pasitelkiau tinklalaidės vedėjus, kurie ir moko, kaip reikėtų susipažinti, ko saugotis, kada atsakyti į pirmąsias žinutes, kada ryžtis susitikti, kokie žingsniai skiria iki gyvo susitikimo, kad vėliau netektų nusivilti ir t. t.“

Gabrielė Labanauskaitė, dramaturgė

Dramaturgė sako tikinti, kad bendravimas gydo, ir čia svarbi ne tiek forma (gyvai ar virtualiu būdu), kiek žmones siejantis ryšys. Visgi pabūti vienam ir vienišam nėra taip jau blogai, tiesiog sunku tokį buvimą ilgai ištverti. Visgi vienatvė iš tiesų gali būti ir apdovanojanti. Na, o jei ji prislegia, tuomet išties, gal mirksnis ekranėlyje neišeinant iš namų, ir būtų išeitis?..

Aut. Gvidas Bindokas

Papildoma informacija:

N-16: esama užuominų į intymius santykius, vartojama necenzūrinė leksika, scenoje naudojamos elektroninės cigaretės.

*

Festivaliai, gastrolės, apdovanojimai:

2022 m. VVMT spektaklio „Tinder Dates“ eskizas Varėnoje vykusiame Dalios Tamulevičiūtės lietuvių autorių scenos meno kūrinių konkurse tapo nugalėtoju. 

*

Recenzijos:

Augustas Didžgalvis. „Tinder Dates“: jaunystės gūsis Mažajame teatre / 2022-11-22

Jūratė Visockaitė. Teatriniai ūkiai / 2022-11-28

Aušra Kaminskaitė. Dvi „komedijos“ apie tai, kas skaudžiausia / 2022-12-01

Zigmas Pakštaitis. Kaip nepavirsti klounu / 2022-12-02

Greta Vilnelė. Ar tai nuosprendis jaunimui / 2022-12-09

Rimgailė Renevytė, Ieva Tumanovičiūtė. Iš mūsų vaidybų. Laiškai apie teatrą (X) / 2023-01-06

Tinder Dates D. Putino nuotr.