Dėdė Vania
Trijų dalių spektaklis |
Režisierius – Tomi Janežič (Slovėnija)
Režisierius ir adaptacijos autorius – Tomi Janežič (Slovėnija)
Dramaturgė ir režisieriaus asistentė – Nina Rajic Kranjac (Slovėnija)
Scenografas – Branko Hojnik (Slovėnija)
Kostiumų dailininkė – Marina Sremac (Serbija)
Šviesų dizaino autoriai – Tomi Janežič, Branko Hojnik
Šviesų dailininkas – Vilius Vilutis
Vertėja Laura Kutkaitė
Vaidina:
SEREBRIAKOVAS ALEKSANDRAS VLADIMIROVIČIUS, atsistatydinęs profesorius – Arvydas Dapšys
JELENA ANDREJEVNA, jo žmona, dvidešimt septynerių metų – Indrė Patkauskaitė
SOFIJA ALEKSANDROVNA (SONIA), jo duktė iš pirmosios santuokos – Ilona Kvietkutė
VOINICKAJA MARIJA VASILJEVNA, slaptojo tarėjo našlė, pirmosios profesoriaus žmonos motina – Jūratė Brogaitė
VOINICKIS IVANAS PETROVIČIUS, jos sūnus – Arūnas Sakalauskas
ASTROVAS MICHAILAS LVOVIČIUS, gydytojas – Martynas Nedzinskas
TELEGINAS ILJA ILJIČIUS, nusigyvenęs dvarininkas – Tomas Stirna
MARINA, sena auklė – Vilija Ramanauskaitė
VERA, pirmoji Serebriakovo žmona, Sonios motina, mirusi – Valda Bičkutė
DARBININKAS – Tomas Rinkūnas
- 2025 m. sausio 31 d.
- 2025 m. vasario 1 d.
Trukmė: 4 val. 40 min.
Premjeros data: 2021 m. liepos 15 d.
Aprašymas:
Režisierius Tomi Janežič (Slovėnija) – „Auksinis scenos kryžius“ (2022) REŽISIERIAUS nominacijoje už spektaklį „Dėdė Vania“
VMT aktorė Ilona Kvietkutė – „Auksinis scenos kryžius“ (2022) MOTERS VAIDMENS nominacijoje už Sonios vaidmenį spektaklyje „Dėdė Vania“
Aktorius Martynas Nedzinskas – „Auksinis scenos kryžius“ (2022) VYRO VAIDMENS nominacijoje už Astrovo vaidmenį spektaklyje „Dėdė Vania“
Kostiumų dailininkė Marina Sremac (Serbija) – „Auksinis scenos kryžius“ (2022) už KOSTIUMUS spektakliui „Dėdė Vania“
Spektaklis gavo festivalio „Sirenos“ (2022) žiuri apdovanojimą už sceninę meistrystę.
Pasak komisijos narių, šis spektaklis ypatingas savo dramaturgine darna, ryškiu režisieriaus sąmoju ir ekstravagantišku vaidybos braižu, kuriuo pasižymėjo visas aktorių ansamblis. Festivalio komisiją sudarė ekspertai iš Prancūzijos, Ispanijos, Belgijos, Graikijos ir Slovėnijos.
Antono Čechovo „Dėdė Vania“ yra viena emocionaliausių visų laikų pjesių, kurioje genialusis dramaturgas atskleidė pačią žmogaus gyvenimo esmę, didžiausius troškimus ir karčiausius nusivylimus. Šioje pjesėje apie tuščiai išvaistytus žmonių gyvenimus telpa visi žanrai – komedija, drama, tragedija… Vilniaus mažojo teatro spektaklyje – visko dar daugiau: gyvenimo šventė čia išsiverš kaip trankus fejerverkas, o atstumtos meilės, neišsipildžiusių vilčių, svajonių gėla paliks didelį gniužulą gerklėje.
Spektaklį su tarptautine komanda kuriantis slovėnų režisierius Tomi Janežičius – Antono Čechovo dramaturgijos žinovas, nuolat grįžtantis prie šių absurdą ir gyvenimo tikrumą taip meistriškai supinančių pjesių. Tomi Janežičius visoje Europoje garsėja kaip meistras, kuriantis ypatingai emociškai paveikius ir kartu intelektualius spektaklius. Janežičius kuria spektaklius ir skaito paskaitas Italijoje, Norvegijoje, Portugalijoje, Rumunijoje, Bulgarijoje, Rusijoje ir kitose šalyse, o jo spektakliai gastroliuoja po visą pasaulį, vaidinami didžiausiuose Europos teatro festivaliuose („Wiener Festwochen“, Avinjono, „Kunstenfestivaldesarts“, MESS ir kt.). Režisierius yra pelnęs ne vieną tarptautinį teatro apdovanojimą, tarp jų – tarptautinio BITEF‘o teatro festivalio, „Auksinės kaukės“ ir kt.
Nors Janežičiaus darbai išsiskiria originaliomis režisūrinėmis interpretacijomis, jo niekaip nebūtų galima vadinti režisieriumi-statytoju. Veikiau jis yra tikras eksperimentatorius ir žmogaus prigimties tyrinėtojas. Jam svarbiausia yra ne pastatyti spektaklį, o užmegzti ryšį su žmonėmis – su aktoriais, visa kūrybine grupe ir pagaliau – su publika. Repetuodamas režisierius, kuris yra ir sertifikuotas psichodramos terapeutas, naudoja psichodramos metodą, kad sutelktų aktorius, sukurtų saugią aplinką atsiverti ir kurti.
Nesu tikras – ar pasauliui reikia dar vieno Čechovo pastatymo. Man daug įdomiau rasti santykį į Čechovą, į istoriją, į vaidmenis. Šiandien kaip niekad svarbu statyti „Dėdę Vanią“ ir dėl dar vienos priežasties – itin paplitusios sėkmės ideologijos. Kalbame tik apie laimėjimus, buvimą laimingam, sėkmę, pasiektus tikslus… Spaudimas toks didelis. Ši pjesė – „Dėdė Vania“ – parodo priešingą situaciją. Mes galime patirti nesėkmę, bet priimti tai kaip normalų dalyką. Tuo pačiu ir parodyti, kad ta sėkmės ir laimėjimo ideologija – tiesiog per daug dirbtinė.
Kas yra sėkmė arba nesėkmė? Ypač čia svarbi nesėkmės tema. Svetainėje „Youtube“ galime rasti milijonus vaizdo įrašų, kuriuose vaizduojamos įvairios nesėkmės. Mes mėgstame tai žiūrėti, mėgaujamės, juokiamės. Kai matome kitus žmones, kurie susimauna, juntame tam tikrą atsipalaidavimą, ar ne? A. Čechovas žinojo, kaip apie tai kalbėti. Būtų nuostabu, jei galėtume juoktis iš nesėkmes patiriančių žmonių, bet tuo pačiu metu juos mylėtume.
Tomi Janežič
Papildoma informacija:
Perspėjimas: N-16. Spektaklio metu vartojama necenzūrinė leksika, keiksmažodžiai, naudojami tabako gaminiai, scenos dūmai ir kt..
Artimiausiomis dienomis:
-
19
lapkričio
-
20
lapkričio
-
22
lapkričio
-
26
lapkričio
-
27
lapkričio
-
28
lapkričio
-
29
lapkričio
-
30
lapkričio
18:30 -
01
gruodžio
-
04
gruodžio
18:30 -
05
gruodžio
18:30 -
06
gruodžio
18:30 -
07
gruodžio
18:30 -
08
gruodžio